Grote wagens gaan veel meters betonijzer in dus net als vorig weekend was het vooral meters maken met lassen. Ondertussen was vrijdagavond het tweede onderstel vormtechnisch klaar qua laswerk, en stond zelfs al voor een groot deel in de tape. Target voor dit weekend was dus op om het eerste onderstel een flink lading betonijzer te lassen.

Gelukkig had ik zaterdagmiddag en -avond een goede lasmaat waarmee ik de nodige lasjes heb kunnen leggen. Daarnaast had ik het geluk dat hij ook het talent heeft van elk bekend, en voornamelijk ook minder bekend (lees obscuur, piratenstijl) nederlandstalig liedje de tekst volledig mee te kunnen zingen. Halverwege de middag besloot de voorzitter de spanning op de steiger even op te voeren door eigenhandig de 2 uiteinden van de elektronenstroom met elkaar te verbinden.

Afgelopen week had ik al diverse keren contact gehad over de kleureninvulling van de wagen, aangezien vandaag de uiterste dag was dat de bloemenbestelling ingeleverd kon worden. In totaal een stuk of 5 verschillende kleurstellingen voorbij zien komen, de ene wat gewaagder dan de andere. Maar uiteindelijk denk ik dat er een goede combi van verschillende ideeën uit is gekomen.

Halverwege de avond zagen we vanaf de steiger vanuit de verte een grijze muur van regen aankomen over het polderlandschap. Gelukkig ging het ergste weer aan ons voorbij en konden we na een paar flinke windvlagen en wat millimeters regen weer verder bouwen. Voor onze brandweerman werd het een drukkere avond met omgevallen bomen en meldingen over het festival Dicky Woodstock dat 23km verderop werd gehouden. Resultaat was wel dat we op het eind van de avond nog getrakteerd werden op een bezoekje van de B.O.B. (BrandweerOpBrommer).

Categorie: mycorsodiary Uncategorized

Tags: / / / / / /

Datum: 05/08/2012